This browser is currently not supported. Please use a browser like Google Chrome
X

FAQ

FRIVILLIG


INDSATSPERIODER OG TIMER

En indsatsperiode er den periode, du kan/vil hjælpe Tinderbox. Du kan vælge i mellem fire forskellige indsatsperioder, og skal minimum vælge en af dem, når du tilmelder dig som frivillig. Du kan også vælge flere, og på den måde have større chance og flere muligheder for at komme på et team – og vælge mellem forskellige teams.

Vores teams er defineret ud fra indsatsperioderne. Det betyder, at først når du har valgt indsatsperiode(r), kan du se hvilket/hvilke team/teams som understøtter denne/disse.

TB Opbyg – ca. 24 timers indsats:

Her er du med til at opbygge pladsen, og indsatsperioden ligger fra primo juni og til og med  åbning af dørene torsdag d. 22/6 2017

Under TB – ca. 16 timers indsats:

Det er her det hele sker, og hvor du er med til at afvikle Tinderbox og sørge for, at vores gæster får den bedste oplevelse. Indsatsperioden ligger fra d. 22/6 til og med d. 24/6 2017.

TB Nedpak – ca. 24 timers indsats:

Her er du med til at pakke pladsen ned efter festivaldagene. Indsatsperioden kan ligge fra natten mellem lørdag-søndag (d. 24/6-25/6) til og med tirsdag d. 27/6.

TB Opbyg/Nedpak – ca. 24 timers indsats:

I denne indsatsperiode bliver ens vagter som oftest delt op på den måde at man får en vagt i opbyg (primo juni til og med åbning af dørene d. 22/6 2017), og en vagt i nedpak (d. 24/6-27/6). Det er ikke alle teams, som udbyder denne indsatsperiode.

OBS!!

Fordelingen af dine indsatstimer pr. vagt defineres af din frivilligkoordinator/teamleder.

Forvent, at dine indsatstimer vil blive fordelt på mere end én sammenhængende vagt, med mindre andet bliver oplyst eller aftales med din frivilligkoordinator/teamleder.

 

 

VAGTBYTTE

Har du behov for at bytte en vagt, vil der være mulighed for dette i byttebørsen i RUBY. Det er din frivilligkoordinator/teamleder, som bestemmer, hvorvidt de forskellige teams har adgang til denne feature. Kontakt din frivilligkoordinator/teamleder vedrørende spørgsmål om vagtbytte.

 

 

VAGTPLANER

Vagtplaner bliver lavet af din frivilligkoordinator/teamleder og lagt ind under din profil i RUBY. Dette bestræber vi os på at gøre ca. medio maj.

OBS!!

Du skal godkende din vagtplan i RUBY, så vi ved, at du har set den. Ved mangel på godkendelse forbeholder vi os retten til at afmelde og blackliste dig.

Du godkender din vagtplan under “Mit Access Pass” efter at denne er blevet frigivet.

 

 

ARBEJDSFORSIKRING

Alle frivillige er forsikret via den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Denne dækker personskade – men ikke private ting. Tager du for eksempel din computer med på Tinderbox, er det dit eget ansvar. Derudover er der en arrangør ansvarsforsikring. Den dækker skade på 3. person forvoldt af medarbejder under udførelse af arbejde. Alle skader meddeles omgående til din frivilligkoordinator/teamleder.

 

 

AUDIO & FOTO

Det er ikke tilladt at medbringe båndoptagere, videokamera, spejlreflekskameraer samt professionelt fotoudstyr. Lydfilm og videooptagelse er ikke tilladt. Dog må du gerne medbringe små digitale videokameraer (lommestørrelse) og mobiltelefoner på pladsen uden forudgående tilladelse.

Det er forbudt at tage billeder af artisterne, bede om en autograf eller på anden måde kontakte dem. Det er vigtigt, at vi alle respekterer artisternes privatliv.

 

 

CHECK-IN & ACCESS PASS

Check-In for frivillige på Tinderbox ligger tæt ved hovedindgangen på Falen. Følg skiltene.

Vi frigiver dit Access Pass til Tinderbox i begyndelsen af juni. Du finder det til download inde i RUBY under din profil. På dit Access Pass findes også et kort, hvor Check-In er markeret.

Vi bytter dit Acces Pass til et partout armbånd, som giver dig adgang til pladsen samt alle festivaldagene.

OBS!!

Mød altid op i god tid, hvor du og din frivilligkoordinator/teamleder har aftalt, at alle mødes – minimum 15 min. før din vagt starter.

 

GARDEROBE

Der vil være garderobe muligheder i nedenstående tidsrum, og garderobe for frivillige ligger i år i forlængelse af publikumsgarderoben imellem hovedindgangen og Frivillig Lounge. Da alle skal have mulighed for at få en jakke og en mindre taske i garderoben, er det ikke muligt at opbevare kufferter, større sportstasker og lignende. Sørg derfor for at opbevare dette, hvor du overnatter.

Torsdag d. 22. juni fra kl. 10:30 – 03:30

Fredag d. 23. juni fra kl. 10:30 – 03:30

Lørdag d. 24. juni fra kl. 10:30 – 03:30

Du skal hente dine ting i garderoben hver aften/nat inden garderoben lukker, ellers ender det hos Hittegods.

Garderobe for frivillige koster kr. 10 pr. billet.

 

HITTEGODS

Har du mistet noget på Tinderbox, som bliver indleveret til hittegods, så skal vi nok gøre alt for at passe godt på det.

Alt skal indleveres/bliver indleveret på Afviklingskontoret, som ligger i det, vi kalder “produktionsbyen” ude i Tusindårsskoven.

Her kan det hentes indtil onsdag d. 28. juni kl. ca. 17:00. Efter d. 28. juni ryger det hele tilbage til vores hovedkontor, som du kan kontakte ved at skrive en mail til [email protected]

Beskriv i detaljer hvad du mangler, så leder vi efter det og vender tilbage til dig.

Vi opbevarer hittegods til og med d. 5. juli. Herefter afleverer vi alt af værdi (punge, mobiler, nøgler, kontanter, smykker, tasker og lignende) til Fyns Politis Hittegodskontor. Alt i form af beklædning udleveres, efter d. 5. juli, til almennyttige eller velgørende formål.

 

 

MAD & DRIKKE

Det er ikke tilladt at medbringe egne drikkevarer. Hverken dem med eller uden alkohol. Læs mere i vores Regler & Vilkår.

Som frivillig på Tinderbox modtager du forplejning i forbindelse med dine vagter. Dog ikke morgenmad, da det forventes, at du spiser hjemmefra. Hvis forplejningen ikke rækker ift. netop dit behov, så er du velkommen til også selv at tage mad/snacks med på din vagt. Vi opfordrer dog til, uanset hvornår på dagen dine vagter ligger, at du spiser mad hjemmefra. Man ved aldrig, hvornår den første spisepause er lagt ind.

Der vil altid være gratis vand, kaffe og te i forbindelse med dine vagter.

 

 

OVERNATNING

Tinderbox stiller desværre ikke overnatningsmulighed til rådighed. Mangler du overnatning i forbindelse med dine vagter og lign., skal du selv booke/arrangere det.

Vi har oprettet en gruppe på Facebook, hvor man har mulighed for at søge efter overnatningsmuligheder I Odense. Find den her.

 

 

PARKERING AF BIL/CYKEL

Din cykel er velkommen, men vi har ikke plads til din bil. Vi opfordrer alle til at bruge offentlig transport, gå eller cykle. Bestemmer du dig alligevel for at tage bilen, kan du finde mere information om parkeringsmuligheder i Odense og omegn her.

Der vil være cykelparkering i forbindelse med pladsen, hvor du kan parkere din cykel. Cykelparkeringen er bemandet i Tinderboxs åbningstider:

Torsdag d. 22. juni kl. 13.00 – 02.30
Fredag d. 23. juni kl. 12.00 – 02.30
Lørdag d. 24. juni kl. 12.00 – 02.30

Parkeringen er på eget ansvar. Det er ikke tilladt at parkere cykler andre steder på eller omkring Tinderbox. Derfor er det vigtigt, at du parkerer din cykel, inden du henter dit armbånd/møder ind på din vagt på selve pladsen.

I opbyg og nedpak vil der være mulighed for parkering af cykler i begyndelsen af indgangspartiet.

 

REGLER & VILKÅR

Venligst læs vores Regler og Vilkår
Det er meget vigtigt, at du ved, hvad du kan forvente af os, samt hvad vi forventer af dig.


AFBUD & SYGDOM

Venligst læs vores Regler & Vilkår
Det er meget vigtigt for os, at du ved, hvad du kan forvente af os, og hvad vi forventer af dig.

 

AFBUDSFRIST/BINDENDE TILMELDING

Alle tilmeldinger er bindende efter d. 1. juni 2017.
Herefter gælder vores Regler & Vilkår med henblik på brud på afmeldingsfristen.

 

ALDERSPOLITIK

Du skal være fyldt 18 år før d. 1. juni 2017. Dette er et krav fra vores forsikring og kan desværre ikke bøjes på nogen måde.

 

HJÆLP, JEG KAN IKKE LOGGE IND!

Er det fordi, du har glemt dit password, så klik “glemt dit password?” og opret et nyt.

Hvis det ikke er fordi, du har glemt dit password, så lav en udførlig beskrivelse af, hvordan du oplever fejlen. Send beskrivelse samt dit brugernavn/e-mailadresse til vores tekniske support. Så vil de forsøge at hjælpe med problemet hurtigst muligt.

 

HVAD ER RUBY?

RUBY er navnet på vores system for frivillige.

Det er det system, som du logger ind i, ser dit team og får informationer, som kun vedrører frivillige på Tinderbox. RUBY gemmer sig her.

Vi opdaterer hele tiden RUBY, så har du input til praktiske og effektive features, som du mangler som frivillig, så skriv endelig til [email protected].

 

VALG AF TEAM

Vælg det team, du har lyst til at være en del af, ud fra den liste, du får frem baseret på dine valg i din tilmelding.

Hvis dit ønskede team ikke kommer frem på listen over dine valgmuligheder under tilmelding, kan det skyldes:

1: Teamet matcher ikke den indsatsperiode/de indsatsperioder, du har valgt.
Prøv en anden indsatsperiode.

2: Teamet eksisterer ikke længere på Tinderbox eller er blevet lavet om til noget andet.
– Vælg et andet team.

3: Teamet er allerede fyldt.
– Vælg et andet team.

 

MANGLENDE BEKRÆFTELSES MAIL?

Inden du kan gennemføre din tilmelding, skal du bekræfte din mailadresse. Når du opretter dig som frivillig, er det første, du skal oplyse din mailadresse. Herefter får du en mail med et link, som du skal klikke på. Når du klikker på linket, kan du gå videre med samt gennemføre din tilmelding.

Modtager du ikke denne mail, kan det skyldes, at den er landet i din spam folder.

Er dette ikke tilfældet, kan du skrive til vores tekniske support

 

 

TILMELDING SOM FRIVILLIG PÅ TINDERBOX

Tilmelding som frivillig til Tinderbox 2017 åbner ca. medio marts. Mere info følger. Like evt. vores Facebook side for frivillige, som bliver opdateret løbende.

Vi forbeholder os retten til at screene alle de tilmeldinger, vi modtager.

 

 

PLADSGARANTI

Hvis du i din tilmelding vælger et team, hvor der er ledige pladser, er du sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2017, med mindre der på et senere tidspunkt sker brud på vores Regler & Vilkår. Du modtager også en mail umiddelbart efter, du har gennemført din tilmelding (hvis denne er gennemført korrekt), som bekræfter, at du nu er sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2017.

Har du kun haft mulighed for at tilmelde dig vores venteliste, er du ikke garanteret en plads, før du hører nærmere fra os.

 

TEKNISKE FEJL

Har du en mistanke om, at der er sket en teknisk fejl eller oplever du humørsvingninger fra RUBY?

Skriv en mail med en detaljeret beskrivelse af, hvad du oplever og send den til vores tekniske support

 

 

VAGTER SAMMEN MED EN VEN

Du har mulighed for at notere navnet på den/dem, du gerne vil arbejde sammen med under din tilmelding. For at I kan arbejde sammen kræver det selvfølgelig, at I vælger det samme team.

Vi kan ikke garantere, at alle frivillige får alle ønsker opfyldt. Vi beder jer respektere, at vi arbejder med et rigtig stort puslespil, hvor vi umuligt kan tage hensyn til alle, men vi gør det bedste, vi kan.

 

VENTELISTE

Er alle vores teams fyldt op, får du mulighed for at tilmelde dig vores venteliste. Denne er generel og anses som én stor pulje.

Du er ikke sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2017 ved at være på vores venteliste. Du får heller ikke selv mulighed for at have indflydelse på, hvilket team du helst vil være en del af. Vi udvælger og fordeler pladser ud fra det opståede behov kombineret med dit valg af indsatsperiode. Det vil sige, at vi ikke udvælger via først-til-mølle princippet, og at desto flere valgte indsatsperioder du har, desto større mulighed er der for, at vi kan vælge netop dig.

Hvis vi sætter dig på et team, modtager du en mail herom. Herefter kan du logge ind her og se hvilket team, vi har fundet plads til dig på samt en kontakt til din frivilligkoordinator/teamleder.

 

 

 

 

Where words fail,
music speaks.

Følg os

loading social feed

Tilmeld dig nyhedsbrevet